Doorrood vreest crisis niet
10-02-2009 (10:04) - Bureaus
Somberen over economisch perspectief, adem in en afwachten maar? Voor de reclamemakers van Doorrood zijn dat zo’n beetje de meest ondenkbare bezigheden waarmee tijd wordt verknoeid. Het Apeldoornse bureau weigert zich mee te laten slepen in kommer, kwel en vooral: het gepraat daarover.
Uitbreiding van het team met Marieke Jansen (projectmanager) en Cecile Bruns (accountmanager) is volgens het bureau een vingerwijzing dat Doorrood gelooft in zichzelf, haar klanten en de markt. ‘En er is ook nog plek voor ambitieuze vormgevers. Het afgelopen jaar werd fors geïnvesteerd in mediakennis. Van interactieve websites tot innoverende digitale campagnes: Doorrood kan in alle opzichten wedijveren met de ‘specialisten’ uit het westen. Door allianties aan te gaan met breinen op het gebied van webtechnieken en -concepten, kan Doorrood meer, verder en beter.’
Doorrood slaagde er in 2008 in om enkele prospects om te zetten in nieuwe klanten. Zo is het aan het werk voor onder andere Omnisport, De Groene Welle, Buisman en Vivre d’Azur. Ook voor bestaande klanten zoals Royal Talens, Hollandia Matzes, Shimano en Biohorma blijft Doorrood zich voor de volle 100 procent inzetten. Over gebrek aan ambities struikelt niemand bij Doorrood. ‘En juist daarom worden doelen gesteld, verlanglijstjes opgemaakt en strategieën uitgestippeld. Doorrood durft er voor uit te komen ook. Voor het eind van dit jaar wil het bureau een modemerk en twee A-merken als nieuwe klant en geniet het bekendheid bij alle relevante marketingmanagers in Nederland’, aldus de creatieven achter het bureau.