Dumbar ontwerpt identiteit zeilrace

08-12-2009 (09:56) - Bureaus

Na het ontwerp voor de Tour de France ploeg van het Franse verzekeringsconcern AG2R LA MONDIALE, heeft Studio Dumbar nu ook de identiteit van de zeilrace van de verzekeraar ontworpen: La Transat AG2R LA MONDIALE. Het is een verassende identiteit binnen de wereld van de sport en het zeilen; kleurrijk, veelzijdig en opvallend.  
 
Van 5 december tot 13 december is Parijs het toneel van de internationale watersportbeurs ‘Salon Nautique’. AG2R LA MONDIALE gebruikt deze gelegenheid om de nieuwe stijl voor de zeilrace te lanceren, met een grote campagne van 125 posters, tot wel 4 x 3 meter groot, die te zien zijn in en rondom Porte de Versailles in Parijs.
 
Het ontwerp is een verdere evolutie van de visuele identiteit die Studio Dumbar eerder dit jaar heeft ontworpen voor de Franse verzekeraar. Met sprankelende kleuren en vormen is een link gelegd naar de beeldentaal van de watersport. De stijl is gebaseerd is op de vlaggen, die het nautische alfabet weergeven; in totaal zijn er 26 verschillende symbolen in de 8 huisstijlkleuren van de verzekeraar. Ook in het nieuwe logo van Transat AG2R LA MONDIALE is een aantal van de symbolen en het beeldmerk van AG2R LA MONDIALE verwerkt. 
 
Op 18 april 2010 start de 10de editie van de zeilrace La Transat AG2R LA MONDIALE en vertrekt deze met de nieuwe identiteit van Concarneau naar Saint-Barthélemy.
 


Media

Marketing

Economisch