Duo Ogilvy naar Best YET
04-04-2011 (09:18) - Bureaus
Oscar Flintermand en Joost van Nistelrooij (Ogilvy) hebben de Cebuco/ADCN workshop gewonnen. Zij ontwierpen het winnende concept voor een dagbladcampagne voor WE Fashion. Het team heeft zich daarmee samen met de nummer twee (Celis Jansen en Joey Boeters) geplaatst voor de Europese dagbladcompetitie Best YET (Best Young European Team) die in mei in Kroatië plaatsvindt.
De jonge creatieven kregen een pittige case, toegelicht door Linda de Graaff, Marketing Strategy Manager bij WE Fashion: Ontwikkel een concept voor de thematische dagbladcampagne ‘Create Your Own Style’. Zet WE Fashion neer als inspirator. Ook werd er van de teams nog een actiematig element op de WE Denim lijn verwacht.
Een strakke briefing, maar ook een briefing met ruimte voor onconventioneel denken. ‘Hoe vaak krijg je de kans om 25 jongen talentvolle teams aan jou briefing te kunnen laten werken’, aldus een enthousiaste De Graaff van WE Fashion.
Vanuit de ADCN was een team van mentoren/juryleden samengesteld om de 25 strijdende teams te begeleiden en te jureren: Stephan Gonnissen van TBWA\NEBOKO, Arjen de Jong van Animal Farm, Sander van Muijen en Ap Mollinga van de BVH Groep, Margriet Groen en Madelijne Kool van Groen & Kool, Joeri Jansen en Edward van Tilburg van Roorda Reclamebureau en Edsard Schutte van Kumpany.
