Eerste foodvertisingbureau van start
17-02-2009 (10:31) - Bureaus
RCLM is het eerste bureau in Nederland dat zich volledig specialiseert in foodadvertising. Dat wil zeggen: reclame, marketing en communicatie voor alle merken die je kunt eten en drinken. Vanuit Utrecht bedient het bureau sinds begin dit jaar uitsluitend foodmerken, foodretailers en horecaconcepten. ‘Vanuit onze passie voor food slaan wij met ons bureau bewust deze richting in. Een passie die wij delen met onze klanten. Het bouwen aan foodmerken is sterk ontwikkeling, RCLM vormt graag de missing link tussen product en consument’, zeggen Rik Geijsen (29) en Ruben van der Made (32), die het tienkoppig team van creatieve medewerkers aansturen.
De foodbranche ziet RCLM als een speciale uitdaging vanwege de extreme concurrentie, de korte levenscycli die merken vaak hebben, de vele me-too producten, de beperkte merkentrouw en de hoge prijsdruk. RCLM claimt vernieuwende ideeën te hebben om deze markt via krachtige communicatie te bespelen. Daarbij lijk je als klein bureau juist nu in het voordeel te zijn. Foodadvertising ziet RCLM daarbij vooral als een kwestie van ‘beleven’, zowel in het hogere als het lagere segment . Deze filosofie vertaalt zich ook in de online activiteiten van het bureau. ‘Op onze site, www.rclm.nl , volgen we trends en ontwikkelingen op de voet en is er veel ruimte voor interactie en uitwisseling van ideeën. Dit ter eigen inspiratie, maar zeker ook om onze visie te delen’, aldus Van der Made.
RCLM ontwikkelt creatieve campagnes in alle facetten: pure advertising, direct marketing, internetmarketing, tailor-made tv-programma’s, events, corporate identities, actiereclame, thematische campagnes, commercials, verpakkingsdesign en interieurinrichting.