FHV BBDO in ReclameArsenaal
14-12-2009 (10:21) - Bureaus
Onder aanvoering van FHV BBDO ontwikkelen Pleon, Redurban en Mindshare in opdracht van het ReclameArsenaal een multimediale campagne voor de tentoonstelling ReclameKlassiekers die vanaf 18 december 2010 tot en met 27 februari 2011 te zien is in de Beurs van Berlage in Amsterdam. De tentoonstelling zal de meest aansprekende en meest typerende Nederlandse campagnes van meer dan 100 jaar reclame in Nederland gaan tonen.
ReclameKlassiekers is een initiatief van het ReclameArsenaal en een vervolg op de succesvolle tentoonstelling ‘Reclamehelden’, die in 2000 bijna 70.000 bezoekers trok. Het wordt een multimediale tentoonstelling, waarin de meest beroemde, aansprekende en voor het tijdsbeeld typisch Nederlandse campagnes worden getoond. Ook de toekomst van het reclamevak komt aan bod. ReclameKlassiekers wordt tien weken lang het podium van de Nederlandse communicatie-industrie. Diverse organisaties zoals de VEA, BVA, VCP, MWG en SIRE hebben zich al aangemeld voor een gastcollege of evenement. De tentoonstelling onderstreept hiermee de maatschappelijke relevantie van reclame en hoopt hiermee de branche krachtig op de kaart te zetten.
Jan Knaap, die vanuit het ReclameArsenaal het tentoonstellingsteam leidt: ‘ReclameKlassiekers maakt een statement voor het vak en de creatieve industrie in Nederland. De tentoonstelling geeft een onweerstaanbaar beeld van de cultuur en ontwikkeling van Nederland de afgelopen 100 jaar. We zijn heel blij dat de branche de waarde van het initiatief erkent en dat een aantal VEA bureaus al heeft toegezegd het project campagnematig en financieel te ondersteunen’.
De campagne, die in het voorjaar van 2010 van start gaat, heeft als doelstelling minimaal 75.000 bezoekers te trekken en om publiek en vakgenoten actief te betrekken bij de tentoonstelling. De genoemde bureaus, allen lid van de VEA, stellen hun expertise om niet beschikbaar. Onder leiding van Thecla Schaeffer van FHV BBDO ontwikkelen de bureaus een campagneconcept, dat wordt vertaald naar diverse middelen en media.