Fightclub neemt EnoRm over en integreert Belgisch bureau Grava

23-02-2022 (12:32) - Bureaus

Het Bredase full-service agency Fightclub breidt flink uit met de overname van digital agency EnoRm, ook gevestigd in Breda, en de integratie van het Belgische performance agency Grava. Door de expansie van Fightclub telt het bureau meer dan 100 brand & performance specialisten in Nederland en België. Het behoort hiermee tot één van de grootste full-service agencies van de Benelux.
 
Stefan Nuijten, oprichter en managing director Fightclub ligt toe: "Naast de integratie van het Belgische performance agency Grava, is de komst van EnoRm een geweldige, maar ook logische stap voor ons. In 2013 richtten Eric Beekman en ik EnoRm op (destijds Forza Digital) en de manier van werken, het team en de klanten kennen we goed. Op elk vlak sluiten EnoRm en Grava perfect aan bij Fightclub en passen vooral de gedeelde ambities en proposities goed bij elkaar."
 

Customer Collective

In juni vorig jaar voegde Fightclub zich bij Customer Collective, de snelgroeiende Belgische groep die inzet op een unieke mix van strategie, digital, data, technologie en branding & performance. Fightclub bouwde in dat laatste domein een stevige reputatie op. Dat blijkt ook uit de titel 'beste full-service agency van Nederland' in de categorie grote agencies, resultaat na onderzoek door Multiscope voor FONK.
 

Meer impact in België

Gelijktijdig met de overname van EnoRm integreert Fightclub het Belgische performance agency Grava. Daarmee vergroot het bedrijf zijn impact bij onze zuiderburen. Grava focust op digital performance, maar miste de creatieve know-how. "We voelen al langer aan dat we klanten beter en succesvoller kunnen faciliteren door creativiteit te combineren met onze performance campagnes. Zo kun je bijvoorbeeld creatieve campagnes sturen met insights en het rendement op performance verhogen door betere creatieve uitingen", vertelt Dennis Kenis, founder & managing partner van Grava. "Klanten willen daarnaast het aantal partners vaak beperken om vlot te kunnen schakelen en meer schaalvoordeel te behalen".

Het Bredase agency EnoRm telt een team van 28 talenten en bouwde een solide klantenbasis op met namen zoals PON Cat, Pure Fishing, EHM Hospitality Group en Aartsen Fruit & Vegetables.
 

 


Media

Marketing

Economisch