Happy Idiots neemt meerderheidsbelang in Berlijnse start-up RankHero

17-02-2016 (10:46) - Bureaus

Het Eindhovense onlinemarketingbureau Happy Idiots en het Berlijnse allround marketingcommunicatiebureau Mamapapacola nemen een meerderheidsbelang van zestig procent in het Duitse onlinemarketingbureau RankHero. Als onderdeel van de overeenkomst gaat RankHero verder als Happy Heroes.

Door de toenadering van het bedrijf tot het Nederlandse Happy Idiots krijgen Nederlandse ondernemers sneller en makkelijker toegang tot de Duitse e-commercemarkt. Steeds meer Nederlandse bedrijven willen onlineactiviteiten ontplooien in Duitsland, waar de e-commercemarkt sterk groeit. Happy Heroes biedt vanuit Berlijn een compleet pakket van onlinemarketingdisciplines. Nederlandse klanten hebben altijd contact met een Nederlandse accountmanager die makkelijk schakelt met zijn Duitse collega’s.

'Nu we in Nederland een stevige basis hebben gelegd, kijken we over de grenzen', zegt Bart Eichhorn (27), oprichter en directeur van Happy Idiots. 'Duitsland is ook voor onze klanten een belangrijke groeimarkt. Het is onze taak om ondernemers te helpen online klantprocessen te doorgronden en daarmee het allerbeste online-effect voor hen te realiseren. Aanwezigheid in Duitsland betekent dat we daar net zo effectief voor onze klanten kunnen zijn als in Nederland.'

Happy Heroes telt nu zeven medewerkers; het doel is volgens Eichhorn – naast het verdubbelen van de omzet in 2016 – ook het implementeren van de in Nederland succesvol bewezen werkwijze. Dat houdt in dat er ook in Berlijn met klantteams gewerkt wordt, waarin alle specialismen vertegenwoordigd zijn om onlineresultaten voor de klant te realiseren.


Media

Marketing

Economisch