Internationaal partnerschap ViralTracker
24-02-2009 (10:28) - Bureaus
Wereldleider in viral marketing tracking technologie ViralTracker, onderdeel van WPP en Grupo LaComunidad, kondigt een strategisch partnerschap aan met azionare, één van de meest vooraanstaande social media marketingbureaus in Duitsland. ViralTracker en azionare gaan samenwerken op technologisch gebied, voor het uitwisselen van data en informatie en in het aanbieden van adviesdiensten. Marketingmanagers en -directeuren bij klanten van azionare zullen dankzij deze bundeling van krachten en de ViralTracker-technologie aanzienlijk meer inzicht krijgen in hun viral marketingactiviteiten.
ViralTracker meet en verbetert de response, de creatieve kracht en het bereik van viral internet commercials, viral video’s, viral games en filmtrailers, webisodes en widgets. ViralTracker is in 2004 gelanceerd door Grupo LaComunidad en heeft sindsdien meer dan 200 viral campagnes ‘getrackt’ voor vooraanstaande merken en bureaus. In 2008 introduceerde Grupo LaComunidad zijn ViralTracker geauthoriseerd dealerschapprogramma in de Verenigde Staten en verschillende delen van Europa, het Midden-Oosten en Azië.
‘Video en sociale netwerken zijn ’s werelds snelstgroeiende online trends. Zelfs Oprah Winfrey, paus Benedictus XVI en Barack Obama hebben YouTube-kanalen of Facebook-profielen. Merken en bureaus hebben behoefte aan betere viral marketinganalyses en meetbaarheid. En zeker in deze economisch moeilijke tijden is aandacht voor return on investment belangrijker dan ooit,’ aldus Igor Beuker, oprichter van Grupo LaComunidad en voormalig voorzitter van IAB. ‘Deze samenwerking zal de Duitse cliënten helpen om hun online video en viral marketing ROI-doelen te bereiken.’
Robert Wauer, oprichter van azionare: ‘Prominente Duitse merken hebben het afgelopen jaar hun viral marketingbudgetten verhoogd. Als reseller van ViralTracker in Duitssprekende landen kan azionare merken in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland een krachtige viral trackingtechnologie bieden, naast expertise en inzicht in hoe ze hun viral marketingcampagnes kunnen optimaliseren om de ROI te vergroten.’