IPG Mediabrands neemt Yune over

05-01-2017 (10:04) - Bureaus

Content Marketing Bureau YUNE sluit zich aan bij IPG Mediabrands Nederland, eigendom van Interpublic Group (NYSE: IPG) en de mediaholding van de bureaus UM, Initiative en Traffic4u.'Da7ata en onderzoek worden steeds belangrijker binnen het vakgebied content marketing. Met IPG Mediabrands kunnen we ook hiermee een belangrijke stap voorwaarts maken.'


Yune is in 2007 opgericht door Pablo van den Berg en Robert Doggers. Het bureau is begonnen als
videoproductiebureau en in 10 jaar tijd uitgegroeid tot een toonaangevend en full service Content Marketing
Bureau in Nederland. Yune bedient klanten op het gebied van content marketing strategie, content creatie en
productie, community management en content distributie. Het bureau produceert posts voor alle social kanalen, maar ook verschillende video formats voor YouTube, Facebook, LinkedIn of de website van adverteerders.


kruisbestuiving

Pablo van den Berg en Robert Doggers (founders Yune): 'Het is al jarenlang onze visie dat als je impactvolle social content wilt maken, je zowel creatie als de distributie ervan onder één dak moet laten plaatsvinden. Dat doet Yune dus ook. Maar op mediagebied gaan de ontwikkelingen hard en we zochten een partner bij wie mediakennis en advies op het hoogste niveau aanwezig zijn. Door ons aan te sluiten bij IPG Mediabrands is de kruisbestuiving tussen content en de verspreiding ervan nog beter in de bedrijfsvoering gegarandeerd. Daarnaast worden data en onderzoek steeds belangrijker binnen het vakgebied content marketing. Met IPG Mediabrands kunnen we ook hiermee een belangrijke stap voorwaarts maken.'


zelfstandig onderdeel
Yune wordt een zelfstandig onderdeel van IPG Mediabrands. Pablo van den Berg en Robert Doggers blijvenleiding geven aan het bureau. Yune heeft 33 medewerkers


Media

Marketing

Economisch