Knab, Obvion en Yacht genomineerd voor Gouden Walnoot
10-03-2016 (13:34) - Bureaus
De reclamebranche heeft er weer een prijs bij: de ‘Gouden Walnoot’ claimt de eerste wetenschappelijk onderbouwde prijs in het vak te zijn. Meer dan 100 tv-commercials heeft neuromarketing-bureau Neurensics het afgelopen jaar op effectiviteit getest. De drie best scorende zijn nu genomineerd voor de ‘Gouden Walnoot’.
Deze erkenning wordt uitgereikt tijdens de Dutch Marketing Awards, voor de commercial die het best het neurale netwerk van effectiviteit activeert. De commercials van Knab, Obvion en Yacht doen dit volgens de wetenschappers dit jaar het best.
rechtstreeks gemeten
Het bijzondere van deze waardering is dat hij tot stand is gekomen zonder de inmenging van een jury of stemming. Het effect is gemeten rechtstreeks in het onbewuste collectieve consumentenbrein. Goede reclame doet zijn werk vooral onbewust en steeds beter begrijpen we hoe die processen verlopen, wat we wel en juist niet moeten doen. De drie kandidaten hebben dan ook een aantoonbaar hoog resultaat in verkoop, inschrijvingen of top-of-mind-positie. De winnaar heeft zelfs een extreem goed resultaat weten te boeken.
De Gouden Walnoot wordt uitgereikt als één van de Marketing Awards op 31 maart in het Tropen Museum.