Lavazza kiest Burson-Marsteller als PR-partner in Nederland

20-04-2016 (13:16) - Bureaus

Lavazza heeft Burson-Marsteller aangesteld als bureau voor hun PR in Nederland. Het account wordt internationaal aangestuurd door Burson-Marsteller Italië.
 
Burson-Marsteller Nederland is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een lokale PR-strategie om het merk onder verschillende doelgroepen te positioneren als een toonaangevende en authentieke Italiaanse koffie-expert. Daarnaast zal Burson-Marsteller een geïntegreerd communicatieplan uitrollen om relaties op te bouwen met media en bloggers en worden er gepersonaliseerde projecten ontwikkeld om de belangrijkste influencers te bereiken.
 
Lavazza is opgericht in 1895 en is vandaag de dag een van de belangrijkste koffiebranders ter wereld, met een uitgebreid assortiment van meer dan 400 producten. Lavazza is het iconische merk in de Italiaanse koffiewereld en is al vier generaties in handen van dezelfde familie, gedurende de 120 jaar van haar bestaan.
 
Het bedrijf is actief in meer dan 90 landen, via een netwerk van partners en distributeurs, en exporteert ongeveer 55% van haar koffieproductie. In 2015 is de verwachte omzet van Lavazza met acht procent gestegen tot meer dan 1,4 miljard euro.

Media

Marketing

Economisch