Loyals Group neemt digitaal innovatie bureau Gravity over

17-02-2022 (12:00) - Bureaus

Loyals Group voegt een nieuw bureau toe: het Amersfoortse digitaal innovatie bureau Gravity sluit zich aan bij de nieuwe bureaugroep. Eigenaar Marco Groenendijk wordt Group Director van Loyals Group.
 
Groenendijk ondersteunt de individuele labels in hun ontwikkeling wordt hij verantwoordelijk voor de synergie tussen de bureaus. Loyals Group nam eerder al videocontentbureau PPCRN en e-commerce specialist Stimmt over. Ook digitaal transformatiebureau Loyals behoort tot de groep.
 
Binnen de groep speelt Gravity een belangrijke rol op het gebied van digitale innovatie en platformontwikkeling. Gravity blijft haar eigen identiteit en workflows behouden en zal intensief samenwerken met de andere labels. Hiermee kan het bureau haar bestaande en nieuwe klanten nog breder ondersteunen op het gebied van digitale werkprocessen, development, innovatie en design thinking.
 
Marco Groenendijk is blij met deze stap: “De plannen van Youri Lieberton en Jerry Remmers sluiten goed aan bij de ontwikkeling van Gravity en mijzelf, net als de ondernemende wijze van bedrijfsvoering. Ook investeerder Sofindev geeft ruimte en vertrouwen en zit er ondernemend in. We gaan meerwaarde halen uit de synergie binnen de groep. Zaken als recruitment, HR, finance, en sales worden gecentraliseerd waardoor we beter, vollediger en flexibeler zijn en de labels maximaal ontzorgen. Omdat we vanuit één winst- en verliesrekening werken, kunnen we expertises delen en verschillende benchmarks uitvoeren. Dit is uniek en maakt ons een aantrekkelijke partner voor nieuwe labels, werknemers en opdrachtgevers.”
 
Youri Lieberton, oprichter van Loyals en CEO Loyals Group: “De overname van Gravity is een mooie stap in de ontwikkeling van Loyals Group. Hun specialistische kennis en jarenlange ervaring op het gebied van digitale innovatie maakt onze groep nog sterker. Met de 120 talenten binnen deze verzameling aan bureaus zijn we meer dan klaar om onze groeiambities waar te maken. Dit jaar sluiten we nog minstens twee nieuwe labels aan, de gesprekken en voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang.” 
 
 
Van links naar rechts: Anita Blankestijn (nieuwe managing director Gravity), Youri Lieberton, Marco Groenendijk en Jerry Remmers

 


Media

Marketing

Economisch