Massive Music verzorgt soundtrack Eurosport

31-03-2011 (09:17) - Bureaus

Na een intensieve merkreview onthult de Eurosport Groep vandaag haar nieuwe sound, look en feel. Europa’s grootste sport- en entertainmentplatform treedt de toekomst on-air, online, mobiel en in print tegemoet met een nieuw grafisch - en muzikaal gezicht… en een opgefriste versie van haar logo. Vanaf dinsdag 5 april is de make-over ook voor de consument hoor- en zichtbaar.

Doel van de restyling - de meest ingrijpende in haar bestaan - was om een omgeving te creëren waarin Eurosport’s merkwaarden emotie, live actie en diversiteit meer expliciet tot uiting komen. De nieuwe brand identity wordt doorgevoerd op haar hele platform, in Europa, het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Asia-Pacific, en in al haar commerciële -, corporate - en marketinggerelateerde uitingen.

Broadcast production agency Les Télécréateurs uit Parijs tekende voor de nieuwe visuele elementen. Geprobeerd is om de kijker en zijn emoties centraal te stellen. Zes tijdelijke brand identity clips zullen dit vanaf 5 april on-air accentueren, refererend aan 6 verschillende emoties en doelgroepen en 18 verschillende sporten. Ook is getracht om met slimme infographics, die informatie snel en duidelijk weergeven, het ‘visueel navigeren’ makkelijker te maken.

Het Amsterdamse Massive Music, gespecialiseerd in muziek en geluid ‘for the moving picture’, creëerde Eurosport’s nieuwe audio-elementen. Beoogd werd om ook op dit vlak nauwer aan te sluiten bij sportgerelateerde emoties als euforie, verwondering, agressie en teleurstelling.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch