MediaMonks maakt VR-ervaring voor Toyota
13-09-2016 (12:30) - Bureaus
The Impossible Quest, zo heet de VR-ervaring die MediaMonks heeft gecreëerd voor de introductie van de nieuwste Toyota Prius Prime. De productie is gemaakt in samenwerking met Saatchi & Saatchi LA en Syd Mead, de visual futurist voor films zoals Tron en Blade Runner.
MediaMonks heeft zijn eigen Emmy winnende regisseur, Jason Zada. Hij regisseerde ook deze productie. De 3D designervaring maakt gebruik van een speciaal gemaakte VR paintingtool waarmee gebruikers de essentiële elementen van het VR-universum kunnen maken. Deze creaties worden vervolgens real time opgenomen wanneer de gebruiker zich door de futuristische wereld beweegt.
Zada: ‘Samen met Syd Mead hebben we vanuit het niets een originele geanimeerde wereld gebouwd. De 4D VR-installatie maakt gebruik van beweging, wind, vibraties en ruimtelijke verificaties om zo een volledige onderdompeling en rijervaring te simuleren die ongekend is. De in-game technologie maakt het mogelijk dat er real-time gepersonaliseerd kan worden, iets wat traditionele film VR nog niet heeft kunnen bieden.’
Voor de ervaring hebben MediaMonks en Saatchi & Saatchi LA de bestaande hardware moeten 'hacken' om zo het beste resultaat te creëren. The Impossible Quest ging in première tijdens TechCrunch Disrupt.