MediaMonks medeverantwoordelijk voor virale hit

11-04-2011 (09:39) - Bureaus

Het Franse reclamebureau Dufresne Corrigan Scarlett heeft in samenwerking met creatief digitaal productiebureau MediaMonks een opvallend YouTube kanaal voor Desperados gelanceerd. Na een korte leeftijdscheck kom je als bezoeker op een huiskamer feestje, waar een slimme Facebook koppeling ervoor zorgt dat je op allerlei plekken je vrienden tegenkomt. Na een toast met de andere bezoekers, uiteraard met flesjes Desperados, breekt het echte feest los. Het speciale aan de interactieve video is het gebruik van de YouTube functionaliteit om het verhaal te vertellen: de volumeknop, slider en fullscreen button spelen een grote rol in de interactieve ervaring.

Het Franse bureau is verantwoordelijk voor het above the line concept, MediaMonks bedacht en produceerde de online campagne.

Het video materiaal is van hoge kwaliteit. Het productiebudget voor TV en de online shoot werd bij elkaar gebracht, waardoor MediaMonks een aantal draaidagen kregen op dezelfde set met de 400 figuranten. Jouke Vuurmans, naast Jeroen van der Meer en Rogier Schalken verantwoordelijk voor creatie: ’Het is uniek dat we zo vroeg betrokken zijn in het proces en konden werken met dezelfde crew als voor de TV commercial. Daardoor hebben we de stijl van de commercial en de personalisatie momenten op elkaar afgestemd kunnen doorvoeren, waardoor de foto's van vrienden realistisch zijn geïntegreerd.’

Het YouTube channel heeft in minder dan 2 dagen, zonder media inkoop, al meer dan 70.000 unieke bezoekers uit meer dan 100 landen gehad - en ook op Facebook en Twitter wordt de campagne flink verspreid. ‘We zien op het moment dat ongeveer 60% van ons bezoek via Facebook komt, en de rest via Twitter en mail. We hebben dus te maken met een echte viral.’ aldus Quinten Beek.

 


Media

Marketing

Economisch