MediaMonks opent in São Paulo
14-04-2016 (10:38) - Bureaus
Het digitale technologiebureau Cricket Brasil is het achtste internationale kantoor van MediaMonks. Het bureau zal de productie van het werk voor de Braziliaanse markt voortzetten als MediaMonks Sao Paulo en MediaMonks wereldwijd ondersteunen als hub voor de productie van installaties.
Met het openen in Brazilië groeit het in-house productieteam naar 450 Monks wereldwijd en wordt de expertise verbreed naar physical computing, installaties en ander experiential werk. Cricket won op dit gebied meer dan honderd prijzen, waaronder acht Cannes Lions. Daarbij brengt de vestiging in São Paulo MediaMonks dichterbij het talent en de creativiteit in Brazilië volgens MediaMonks CEO Victor Knaap. 'Er is een reden waarom zo veel werk uit deze regio in de prijzen valt. We vinden het fantastisch om nu bij de bron te zijn van al dat creatieve talent en een partner te zijn van de lokale reclame-, technologie- en entertainmentbedrijven om hun Big Ideas om te zetten naar geweldige campagnes, producten en services.'
MediaMonks en Cricket zijn al bijna een jaar bezig met de integratie van hun productieteams. Zo zijn er Monks van verschillende disciplines over en weer gegaan om samen te werken op verschillende projecten voor zowel internationale als nationale klanten. Knaap: 'We spelen al sinds 2014 met het idee om in Brazilië te openen. Toen de mogelijkheid zich voordeed om met Cricket samen te gaan hebben we geen moment getwijfeld. Cricket heeft het team, de reputatie en de cultuur die ons in staat heeft gesteld om meteen aan de slag te gaan. Ze hebben zich keer op keer bewezen als technische innoveerders, vooral op gebied van installaties. Dit is een belangrijke productiediscipline waarin we graag in willen groeien. We zijn enorm trots om hen als partners bij MediaMonks te verwelkomen, hun team en capaciteiten uit te breiden, en samen te werken aan geweldige digitale concepten.'