Menuez International doet online marketing Unilever Noord-Amerika
08-02-2022 (12:05) - Bureaus
Unilever Noord-Amerika heeft alle hyperlokale online marketingactiviteiten bij Menuez International ondergebracht. Het marketingbureau is al de partner van Unilever Nederland en België, en nu is het bedrijf ook verantwoordelijk voor alle lokale onlinemarketingactiviteiten in Amerika en Canada. Met een speciale 'Hyper-Local-strategie' zal een vast team de merken van Unilever Noord-Amerika ondersteunen met het design en de inzet van hyperlokale bannercampagnes. Met het professionaliseren van de online communicatie wil Unilever zijn merken ondersteunen bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid en het aantal leads.
De door Menuez ontwikkelde 'Hyper-Local-strategie' stelt de merken van Unilever die actief zijn in Noord-Amerika, waaronder Hellmann’s, TAZO en Pure Leaf in staat om landelijke online campagnes op eenvoudige wijze door te vertalen naar (hyper)lokale campagnes. Op een speciaal Brand Management Platform kunnen de Unilever-merken zelf hun below-the-linemarketingcampagnes, waaronder display advertising bestellen en zien ze op een dashboard binnen het platform realtime wat de door hen lokaal bereikte resultaten zijn.
Optimale afstemming voor maximaal effect
Door ook de lokale onlinemarketingactiviteiten van Noord-Amerika bij Menuez onder te brengen heeft Unilever het vertrouwen dat een landelijke uniforme uitstraling gegarandeerd is en meer inzicht in de lokale merkactiviteiten en mediadruk, terwijl de merken zelf flexibel kunnen inspelen op lokale situaties.