MOVE wint een Gouden Giraffe
15-02-2016 (10:17) - Bureaus
Experience Marketing bureau MOVE uit Haarlem is de winnaar van een Gouden Giraffe. MOVE won de award in de categorie Interne Events. Na eerder op Internationaal niveau (EuBEA en BEA) een award gewonnen te hebben kan nu ook de Event Award op Nationaal niveau aan dit mooie lijstje toegevoegd worden.
Tijdens de Gouden Giraffe Event Awards 2015/2016 draaide het om de meest effectieve live oplossingen, waarbij het waarom en de impact centraal stonden. In de jurering hebben creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit ook een rol gespeeld maar onderaan de streep telde één ding; welke meerwaarde had het event voor de opdrachtgever?
Sol
MOVE heeft de Gouden Giraffe gewonnen met een intern evenement voor Sol; onderdeel van Heineken International. Op een unieke wijze beleefden Senior Marketing Managers vanuit de hele wereld een event waarmee ze persoonlijk betrokken werden bij de revolutie van Sol.
game changer
Het event was een echte ‘game changer’. De focus van het concept lag niet alleen op het veranderen van de denkwijze van de deelnemers maar ook op het veranderen van hun huidige gedrag door barrières te doorbreken.
‘We hebben gebruik gemaakt van verschillende innovatieve methoden om de merkidentiteit te laten voelen. Alle presentaties waren zonder PowerPoint. In plaats daarvan gebruikten we methodacting technieken en experience rooms. Want als mensen iets voelen, gaan ze pas iets doen’ aldus Victor Neyndorff, creative director bij MOVE.
resultaat
Dankzij de Sol Independence Day pasten verschillende CMO’s hun strategieën aan, ontwikkelden verschillende landen nieuwe marketing campagnes en is Sol na het event niet meer in 5 maar in 65 landen actief. En het bleek een duurzame transformatie want Sol is t.o.v. vorig jaar met 23% gegroeid.