Nieuwe FBTO-campagne INDIE niet in een hokje te stoppen
08-11-2016 (09:53) - Bureaus
Afgelopen zomer koos verzekeraar FBTO na een uitgebreide pitch voor INDIE. Het resultaat van de samenwerking is nu zichtbaar, met de nieuwe Niemand kent je beter-campagne. Voor de campagne werkten de partijen samen met regisseur Madja Amin van Cake Film.
De vragen en gedachten die centraal staan in deze campagne zijn: Hoe voelen klanten zich als ze op basis van aannames in een hokje worden gestopt? Ken je ze dus wel echt? Uiteindelijk kent niemand je beter dan jezelf. En daarom kies je bij FBTO zelf, wat je wel, en wat je niet verzekert. In de commercial worden Nederlandse hokjesdenkers onder de loep genomen, om zo te bewijzen dat deze hokjes vaak geen afspiegeling zijn van de werkelijkheid.
Over de samenwerking met het bureau zegt FBTO: ‘INDIE is een bureau dat goed bij ons past. Creatief en vernieuwend, vasthoudend aan eigen principes en zeer professioneel. We zochten naar meer emotie in ‘Jij kiest’ en vonden dat met hun inzicht ‘Niemand kent je beter dan jezelf’. Een ijzersterk concept, waarmee we samen richting geven aan de toekomst voor FBTO!’
De nieuwe FBTO-campagne is vanaf 5 november te zien en te horen op tv, radio en online.
credits
Creative agency: INDIE Amsterdam
FBTO: Taco van den Elskamp, Saskia Tuil, Baukje Ruitenberg, Marian Dekker
Production Company: Cake Film & Photography
Director: Madja Amin
Producer: Jolanda de Boer, Annemien Lijfering
D.O.P.: Noel Schoolderman
Editor: Daan Bolder
Muziek: Audentity
Geluid: Jacco Lenstra - Alfred Klaassen