Ook Born05 valt bij de Red Dots in de prijzen

15-08-2016 (12:11) - Bureaus

Met iFly50 zijn KLM en Born05 opnieuw in de prijzen gevallen. Dit keer was het raak bij de Red Dot Awards. iFly50 wint de categorie ‘Best of the Best’ en dat betekent dat het project bovendien kans maakt op de Red Dot Grand Prix. 
 
iFly KLM Magazine
iFly50 werd in februari dit jaar gelanceerd als bijzondere jubileumeditie van het digitale iFly KLM Magazine. Het project werd in de eerste weken na livegang veelvuldig internationaal bekroond. Door onder meer de FWA en AWWWARDS, waar iFly50 zelfs Site of the Month werd. En nu wint iFly50 dus ook een Red Dot. 
 
Marc Jansz, vanuit KLM verantwoordelijk voor iFly KLM Magazine: 'Om de vijftigste editie van ons digitale iFly KLM Magazine te vieren, bedachten we samen met Born05 deze special edition. Een samengestelde collectie van vijftig van de allermooiste redenen om op reis te gaan met KLM. We zijn erg trots op het resultaat. En de cijfers bevestigen het succes; bezoekers zijn gemiddeld bijna 8 minuten met het merk KLM in contact en de social engagement is 10x hoger dan normaal.'
 
Sjors van Hoof, creative director Born05, vult aan: “iFly50 is een meeslepende experience geworden. We hebben alles naadloos op elkaar afgestemd. Design, fotografie, animatie, muziek en video, het werkt heerlijk samen. Ik was al zeer tevreden met het eindresultaat. Het winnen van de Red Dot is een schitterende beloning. Ik ben daarnaast ook trots dat we op deze manier bijdragen aan de Dutch Digital Design-beweging.'
 

Media

Marketing

Economisch