Parkes strategy director AKQA

18-04-2011 (09:21) - Bureaus

Laurence Parkes is de nieuwe strategy director van het AKQA-kantoor in Amsterdam. Eerder werkte Parkes als het hoofd van de digitale strategie van WCRS in Londen. Parkes zal de strategische leiding nemen over de meeste klanten van AKQA met aanvankelijk de nadruk op Heineken.

Eerder werkte Parkes zowel bij DDB als BBH in Londen. Zijn strategische expertise resulteerde in een IPA Effectiveness Award voor de succesvolle Marmite Love/Hate-campagne in 2002. In 2003 werd hij tot 'Face to Watch' door Campaign Magazine uitgeroepen.

Parkes ging verder en heeft met het lanceren van het Audi TV-kanaal in 2005 en de leiding van de lanceringstrategie voor de Audi RS4 geholpen. In 2009 is Parkes er in geslaagd om Google ervan te overtuigen om een nepsite bij Weetabix te bouwen waarop geimpliceerd werd dat Google werd onderhouden/gedreven door  een bejaarde bibliothecaresse.

 


Media

Marketing

Economisch