Rock Agency ontwikkelt campagne Het Parool
08-04-2011 (11:06) - Bureaus
In opdracht van Het Parool heeft creatief communicatiebureau Rock Agency een campagne ontwikkeld met het thema ‘Fiets de stad uit!’ ter promotie van de fietsroutekaarten die vanaf 16 april gedurende 12 weken bij de PS van de Week, het zaterdagmagazine van Het Parool, worden bijgesloten.
De 12 fietsroutekaarten worden gecompleteerd met een unieke verzamelmap die eveneens bij de PS van de Week is bijgesloten. In een illustratieve stijl wordt een fietsbeleving gecreëerd die de kijker meeneemt de stad uit om mooie dorpen en wilde dieren te gaan ontdekken op de fiets. Deze promotie wordt op ATL elementen gecommuniceerd. Naast deze promotie loopt een actie waarbij je een unieke Parool fiets krijgt bij het afsluiten van een tweejarig abonnement. Deze actie wordt op BTL-elementen gecommuniceerd.
De campagne - die 6 april is gestart - bestaat uit: Bioscoop reclame, TV, radio, print, outdoor, online, DM en verkoopondersteunende elementen.
Opdrachtgever: Het Parool
Campagne: Fiets de stad uit! campagne
Campagne doel: Het stimuleren van de losse verkoop van de zaterdagkrant gedurende 12 weken via een sympathieke promotie en boodschap die past bij Het Parool.
Media: Bioscoop reclame, TV, radio, print, outdoor, online, DM en verkoop ondersteunende elementen.
Bureau: Rock Agency
Strategy: Marco-Paul de Jeu
Creative direction: Dann Smit
Concept & Design: Ward Graumans
Klant: Edmond de Boer, Walewijn Feller, Esther Nanninga
Productie: Cape Rock
Head of Production: Martijn Wolff
Regie: Ward Graumans
Animatie/Illustratie: John Beckers
Grafisch Ontwerp: Frank Gouwy
Muziek compositie: Dirty Flavor
Sound design: Amaranth Studio
