Sander Volten vertrekt eind 2024 bij 180 Global

25-09-2024 (19:00) - Bureaus

180 Global, de creatieve boetiek van Omnicom met kantoren in LA, New York en Amsterdam, heeft vandaag aangekondigd dat Sander Volten, Chief Executive Officer, zijn functie eind 2024 neerlegt. Na acht intensieve jaren heeft Volten besloten om nieuwe mogelijkheden buiten de reclame-industrie te gaan onderzoeken. 

For English, see below

Sander Volten heeft bij 180 Global een aanzienlijke groei gerealiseerd, zowel wat betreft de activiteiten als de capaciteiten van het bureau. Het bureau opende onder zijn leiding in 2021 een kantoor in New York en ging samenwerkingsverbanden op maat aan met zusterbureau TBWA van Omnicom in verschillende markten, waaronder MENA en APAC. Het verbreedde zijn capaciteiten naast het tv-werk naar digitale strategie van wereldklasse, digitale innovatie, merkactivatie en social-first merkopbouw. Deze verschuiving leidde tot de opening van verschillende gespecialiseerde eenheden, waaronder upstream brand consultancy 180 Thinking, 180 Social voor social-first brand building en 180 LUX om klanten in het luxe-segment te ondersteunen. Het bureau heeft ook consequent bekroond werk gecreëerd; het sleepte topprijzen in de wacht bij Cannes Lions, D&AD, EPICA, Eurobest en One Show voor klanten variërend van Playstation tot Pepsico en Qatar Airways. Het portfolio van 180 omvat nu gevestigde klanten als DHL en Pepsico, maar ook veel luxe en topmerken zoals Club Med, BMW, Dior, Omega en COTY. Daarnaast verwelkomde het bureau vorig jaar adidas als stichtende klant.

"Als ik naar het volgende hoofdstuk kijk, zie ik ernaar uit om nieuwe mogelijkheden te verkennen en op zoek te gaan naar iets nieuws om me eigen te maken"

Nieuwe mogelijkheden verkennen

Sander Volten: "180 de afgelopen acht jaar leiden, is een bijzondere reis geweest. Ik ben ongelooflijk trots op wat we samen hebben bereikt, door voortdurend de grenzen van creativiteit te verleggen en samen te werken met buitengewone collega's en klanten die onze visie delen om de wereld te zien zoals die zou kunnen zijn. Als ik naar het volgende hoofdstuk kijk, zie ik ernaar uit om nieuwe mogelijkheden te verkennen en op zoek te gaan naar iets nieuws om me eigen te maken."

Troy Ruhanen -
CEO van TBWA Global en binnenkort CEO van de Omnicom Advertising Group: "Sander heeft een prachtig hoofdstuk bij 180 geleid. Hij heeft een uitzonderlijk vermogen om het beste uit het talent te halen en te zien wat er mogelijk is voor hen en onze klanten. In Stephen en AG heeft hij opnieuw die visie gebruikt om precies de juiste leiders te vinden voor 180's volgende fase en hij laat het bedrijf achter met het oog op een mooie toekomst. Ik wil hem bedanken voor de afgelopen 8 jaar en wens hem het allerbeste met zijn volgende keuze. Het wordt vast en zeker een succes."

Vanaf januari 2025 zal het wereldwijde leiderschap van 180 verdeeld zijn over de hubs in de VS en Amsterdam, onder leiding van de Amerikaanse CEO Agathe Guerrier, die in 2021 in deze functie is begonnen na eerder de CSO voor TBWA Global te zijn geweest, en Stephen Corlett die in januari 2024 is benoemd tot CEO van het Amsterdamse kantoor.


180 Global CEO Sander Volten Announces Departure After 8 Successful Years - 180 Global, the Omnicom-owned creative boutique with offices in LA, New York, and Amsterdam, today announced that Sander Volten, its Chief Executive Officer, will be stepping down from his role at the end of 2024.

After eight transformative years with the award-winning agency, Volten has decided to pursue new opportunities outside the advertising industry.

During his tenure, 180 Global achieved substantial growth both in terms of the agency’s business and its capabilities. The agency opened a New York office in 2021 and established bespoke partnerships with sister Omnicom agency, TBWA, in several markets including MENA and APAC. It broadened its capabilities beyond famous TV work to encompass world-class digital strategy, digital innovation, brand activation and social-first brand building. This shift led to the opening of several specialist units including upstream brand consultancy 180 Thinking, 180 Social to service social-first brand building and 180 LUX to support luxury clients. The agency has consistently created award-winning work too; carrying off top honours at Cannes Lions, D&AD, EPICA, Eurobest and One Show for clients ranging from Playstation to Pepsico and Qatar Airways. 180’s portfolio now includes longstanding clients like DHL and Pepsico as well as many luxury and premium brands including Club Med, BMW, Dior, Omega and COTY. In addition, last year the agency welcomed back founding client adidas to the fold.

Reflecting on his decision, Sander Volten said: "It has been an extraordinary journey leading 180 over the past eight years. I am incredibly proud of what we’ve accomplished together, continuously pushing the boundaries of creativity, and working with extraordinary colleagues and clients who share our vision to see the world as it could be. As I look toward the next chapter, I’m excited to explore new opportunities and find my own World As It Could Be."

Troy Ruhanen -
CEO of TBWA Global and soon to take up his role as CEO of the Omnicom Advertising Group, expressed his deep gratitude for Volten’s contribution: “Sander has led a wonderful chapter at 180. He has an exceptional ability to get the best out of the talent and see what is possible for them and in turn, our clients. In Stephen and AG, he has once again used that vision to find just the right leaders for 180’s next phase and he leaves the business set up for a bright future. I’d like to thank him for the last 8 years and wish him well in whatever he chooses next. It is bound to be a success.”

From January 2025, 180’s global leadership will sit between its hubs in the US and Amsterdam led by US CEO, Agathe Guerrier, who took up the role in 2021 having previously been the CSO for TBWA Global, and Stephen Corlett who was appointed CEO of the Amsterdam office in January 2024.

 


Media

Marketing

Economisch