Sniper-X frankeert TNT
25-02-2009 (10:05) - Bureaus
Veel bedrijven kennen de voordelen van de frankeermachine niet of nauwelijks. Uit onderzoek is gebleken dat met name niet-gebruikers van mening zijn dat de kosten van de frankeermachine in verhouding met de hoeveelheid te versturen post, niet rendabel is voor het MKB. Het gevolg is dat bedrijven steeds minder vaak voor de frankeermachine kiezen. De leveranciers van frankeermachines en TNT Post ondernemen daarom gezamenlijk actie. Het doel: de ondernemers in de MKB-markt overtuigen van de voordelen van de frankeermachine. Frankeren biedt gemak en financieel voordeel, ook bij lage postvolumes. Met de huidige generatie frankeermachines is frankeren vaak al goedkoper vanaf 5 poststukken per dag. Bovendien geeft de frankeermachinestempel de post een professionele uitstraling.

Bureau: Sniper-X
Media: print, radio, online, pos materiaal
Creatie: Cees Jan de Melker, Auke de Jong
Strategie en account: Sylvia Nelissen
Onderzoek: MetrixLab
Opdrachtgever: TNT Post en leveranciers van frankeermachines (Frama, Neopost, Pitney Bowes, Ruys en Telefrank)
Verantwoordelijk bij klant: John Rotgers, Caroline de Boer, Sabine van Liempd
Projectmanagement: CiRi Marketing, Maricken Hengeveld, Karin Rigterink
De frankeermachine is een low-interest-product, terwijl het juist vele voordelen biedt. In de visuals is de slimme ondernemer herkenbaar die - met frankeerstempel op het voorhoofd - zijn hoofd gebruikt. Op de actiesite www.slimmerfrankeren.nl kunnen bedrijven meer informatie of een proefplaatsing aanvragen. Onder hen wordt elke week een Nintendo DS met Brain Training verloot. Op de site is ook het Slim Bekeken Memoryspel te spelen. Daarmee is elke dag een taart voor de hele zaak te winnen.