TBWA\NEBOKO en dentsu Benelux gaan meerjarig partnership aan voor collecte Fonds Gehandicaptensport

31-01-2022 (17:35) - Bureaus

Creative agency TBWA\NEBOKO en mediabureau dentsu Benelux hebben de handen ineengeslagen om voor Fonds Gehandicaptensport de collectecampagne 2022 te ontwikkelen. Ze zijn een meerjarig partnership aangegaan om de komende jaren Fonds Gehandicaptensport beter op de kaart te zetten en zo de sportparticipatie voor mensen met een beperking te verhogen. Want: “dat mag flink beter”, aldus Jan Knaap, Manager Partnerships Fonds Gehandicaptensport.
 
De start van deze samenwerking is de collecte van 2022, waarbij zowel TBWA\NEBOKO als dentsu Benelux belangeloos hun creativiteit, expertise en contacten in medialand inzetten. Jan Knaap: “Door TBWA is een thema ontwikkeld die in een paar woorden duidelijk maakt waar onze sporters voor staan en in het dagelijks leven mee te maken hebben. Heel knap.”
 
De collecteweek is dit jaar van 3 tot en met 9 april 2022, maar er kan het hele jaar door digitaal gecollecteerd worden voor de gehandicaptensport. Dentsu heeft Fonds Gehandicaptensport afgelopen jaar al ondersteund, met name op het digitale mediavlak in de online-first collecte campagne 2021. Dit naar aanleiding van de Covid-19 maatregelen, waarbij er niet of nauwelijks langs de deuren gecollecteerd kon worden. Dit jaar worden er bij de uitwerking van de collecte van Fonds Gehandicaptensport zowel online als offline media ingezet.
 
Rik Ledder, CEO TBWA\NEBOKO: “Sporten is ongelofelijk belangrijk voor ieder mens. Helaas is de realiteit dat dat lang niet zo gemakkelijk gaat voor mensen met een handicap. Daarom is het ontzettend goed dat FGS juist deze doelgroep ondersteunt. TBWA draagt daar graag een steentje aan bij met een campagne voor FGS om een succesvolle collecte in 2022 te realiseren.”
 
Mark van Dijk, CEO dentsu Benelux: “Onze inzet voor Fonds Gehandicaptensport past perfect in onze social impact strategie. Wij zijn geen toeschouwers maar willen daadwerkelijk een bijdrage leveren aan een eerlijke en open samenleving waar iedereen gelijke kansen krijgt om te kunnen groeien.”
 

Media

Marketing

Economisch