Thierry Albert is TBWA\NEBOKO’s nieuwe Executive Creative Director

24-03-2021 (12:15) - Bureaus

TBWA\NEBOKO benoemt Thierry Albert als Executive Creative Director (ECD).  Albert neemt meer dan twintig jaar ervaring in de creatieve industrie in Europa en Canada met zich mee. Hij heeft meermaals bekroonde campagnes gemaakt voor onder andere Heineken, Corona, Budweiser, Instagram, Uber, Coca-Cola en McLaren. Voordat hij bij TBWA\NEBOKO startte, werkte hij acht jaar bij Wieden+Kennedy Amsterdam, waar hij de Global Creative Director was op Heineken, Instagram en, meer recentelijk, de Evian-campagne met Dua Lipa in de hoofdrol. Hij regisseert ook muziekpromo's en documentaires onder de naam ALBERT ALBERT.
 
De in Frankrijk geboren Albert is door TBWA\NEBOKO ingelijfd met een missie: ‘Kill Boring’. Geheel in lijn met de filosofie van het bureau is Albert van plan merken te helpen een groter aandeel van de toekomst te geven door bedrijfsveranderende, cultuurbepalende en prijswinnende ideeën. Hierbij is het van belang dat reclame mensen moet raken, door een krachtig verhaal en dat het de traditionele marketingmethoden overstijgt.
"We zijn ontzettend blij dat Thierry zich bij TBWA\NEBOKO heeft aangesloten", zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO. “Na jarenlang geweldig, bekroond werk te hebben gemaakt voor Wieden+Kennedy, is zijn volgende hoofdstuk nu bij ons. Hij is een geweldige crafter en een visuele verhalenverteller - een van de beste in de branche en het is een groot plezier om met hem samen te werken."
 
Thierry: “Kill boring is al sinds de start van mijn carrière mijn mantra. Ik ben nooit een mogelijkheid uit de weg gegaan om dingen anders te doen, onderscheidend werk te maken en vooral plezier te hebben. En ook altijd in deze volgorde trouwens. Darre en ik hebben een speelsheid in onze manier van werken en zijn complementair aan elkaar, ik wil hem dan ook graag bijstaan om van TBWA\NEBOKO een van de meest interessante en inclusieve werkplekken te maken. Een plek waar allerlei talent welkom is, waar we blijven experimenteren en waar we waardering voor elkaar uitspreken.”

 

Media

Marketing

Economisch