Tribal DDB breidt uit

08-05-2009 (09:11) - Bureaus

Tribal DDB, het wereldwijde bureaunetwerk gespecialiseerd in interactieve communicatie, heeft voor haar Amsterdamse vestiging een nieuwe afdeling opgericht. Deze afdeling, ROI Solutions, gaat klanten van Tribal DDB helpen bij het verder vergroten van het rendement op hun online activiteiten. Hiervoor heeft het bureau Raymond de Coninck aangetrokken, specialist op het gebied van marketing accountability. De nieuwe afdeling gaat met bestaande en zelf ontwikkelde tools digitale activiteiten voor haar opdrachtgevers beter inzichtelijk maken en optimaliseren.

Met de nieuwe afdeling ROI Solutions helpt het bureau klanten onder andere bij het verbeteren van de resultaten van eigen websites en online campagnes. Ook geeft het klanten meer grip op zogenaamde ‘earned’ online media door te meten welke aandacht een merk of een product krijgt op weblogs, YouTube en sociale netwerken. Tribal DDB beschikt hiervoor o.a. over de BlogAlyzer, een tool die gedetailleerd inzicht geeft in wat consumenten schrijven in fora, weblogs en andere vormen van social media.

Om klanten te kunnen helpen met optimalisatie en advies rondom zowel eigen als ‘earned’ media, vormt Tribal DDB actieve partnerships met de andere partijen binnen de DDB Group, zoals reclame-, CRM- en PR-bureaus. Tribal DDB wil daarmee over de grenzen van vakdisciplines binnen communicatie heen reiken.

Deze uitgebreide dienstverlening is het antwoord op een duidelijke behoefte die Tribal DDB signaleerde uit de markt. Deze behoefte is zo actueel dat Tribal DDB intussen al voor verschillende klanten actief is op dit vlak. Volgens Managing Partner Jacco ter Schegget biedt ROI Solutions de kans om klanten nog beter te bedienen: ‘Tribal DDB is altijd al resultaatgericht geweest, maar door ROI zo concreet in de organisatie te integreren, kunnen we onze klanten het inzicht geven dat zij in deze tijd hard nodig hebben.’

Tribal DDB’s nieuwe aanwinst Raymond de Coninck heeft een brede achtergrond in o.a. strategische marketing, online en databasemarketing en marktonderzoek. Hij deed deze ervaring onder andere op bij bedrijven als KPN, VODW Marketing, Versatel, en Zest Marketing. ‘Ik beschouw mijzelf een beetje als het zakelijke geweten van onze klanten’, aldus De Coninck. ‘Waarom zouden zij een investering moeten doen? En wanneer mogen zij - en wij - tevreden zijn? Door de verschillende expertises binnen de DDB groep samen te brengen en de focus nog sterker op resultaat te leggen, kunnen wij een bijzonder sterke toegevoegde waarde bieden. Daarbij is en blijft onze creativiteit het uitgangspunt.’

Tribal DDB is een wereldwijd bureaunetwerk gespecialiseerd in interactieve communicatie. In de afgelopen jaren werd het werk van Tribal DDB Amsterdam veelvuldig genomineerd of bekroond bij o.a. de Spin Awards, Esprix, SAN Accent, Internet Advertising Awards, New York Festivals en ADCN. In 2008 werd Tribal DDB door Advertising Age uitgeroepen tot Global Agency Network of the Year.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch