VEA steunt jong talent
10-12-2009 (10:23) - Bureaus
De VEA zal jaarlijks mediatalent, werkzaam bij een VEA-bureau, in de gelegenheid stellen om in Cannes deel te nemen aan de internationale Young Lions Media Competition. Het Fonds voor de VEA Media Talent Award heeft een bedrag beschikbaar van 30.000 euro. Bij de keuze van het Nederlandse talent dat naar Cannes wordt afgevaardigd, sluit de VEA zich aan bij de uitkomst van de jaarlijkse verkiezing AMMA YIM Mediatalent van het Jaar.
Eind jaren ‘80 werd de stichting Mediasafe opgericht om de media-inkoop belangen van kleinere VEA-bureaus veilig te stellen. Uiteindelijk heeft Mediasafe slechts enkele jaren gefunctioneerd. In goed overleg tussen het bestuur van de stichting en de VEA is besloten met de overgebleven middelen jong ambitieus mediatalent werkzaam bij VEA-bureaus in de gelegenheid te stellen zich in Cannes te meten met talent uit de rest van de wereld.
De middelen die in het media-inkoopbureau Mediasafe zijn overgebleven na het staken van de activiteiten, worden door de VEA ondergebracht in een speciaal VEA Media Talent Award Fonds. Afgelopen week is uit handen van Penningmeester Patrick van Weel van Mediasafe een bedrag van circa 30.000 euro overhandigd aan Frans Blanchard, directeur van de VEA.
Dit initiatief sluit naadloos aan op andere initiatieven van de VEA gericht op talent. Onder andere de Dag van het Interactief Talent (dit) en de SJP/VEA Actie Jong Talent maken hiervan deel uit. Recent heeft de VEA de website Talent (http://papercut.vea.nl) en de VEA Ambassadeurspool (www.vea.nl/ambassadeur_zoeken) gelanceerd. Daarnaast organiseert de VEA docentendagen.