Verlichting van JCDecaux en TBWA
23-02-2009 (10:47) - Bureaus
Door gebruik te maken van Special Lighting ‘lift’ JCDecaux de campagne van NIVEA VISAGE op. Om de lancering van de anti-age gezichtsverzorgingslijn NIVEA VISAGE Expert Lift goed onder de aandacht te brengen, heeft Beiersdorf ervoor gekozen outdoor als medium in te zetten als onderdeel van een massale mediacampagne. Het heeft onder meer gekozen voor het landelijke Allure-netwerk van JCDecaux.
Om de campagne zelf een boost te geven, heeft JCDecaux Innovate in samenwerking met reclamebureau TBWA/NEBOKO 35 abri’s en mupi’s voorzien van een affiche waarin gebruik wordt gemaakt van Special Lighting. De diverse onderdelen van de poster, die allen inspelen op het ‘liftende’ effect van de gezichtscrème, lichten van onder tot boven op. Hierdoor komt de uiting als het ware tot leven, een effect dat verder versterkt wordt wanneer de schemer haar intrede doet.
Het gebruik van deze techniek heeft als voordeel dat het affiche nog opvallender aanwezig is in het straatbeeld.