Verve lanceert nieuwe merkidentiteit voor fintech start up Flutterwave
23-02-2022 (10:12) - Bureaus
Digital creative agency Verve lanceert een nieuwe merkstrategie en identiteit voor de Afrikaanse fintech Flutterwave. Het Nigeriaanse bedrijf is onlangs gewaardeerd op meer dan 3 miljard dollar, waarmee het momenteel de hoogst gewaardeerde startup op het Afrikaanse continent is.
Verve’s mede-oprichter en Managing Director Roman Stikkelorum benadrukt het belang van de nauwe samenwerking met het Flutterwave team in het vernieuwde merk en bijbehorende middelen. "Flutterwave is een onwijs krachtig en dynamisch merk dat de handelsgeest van Afrikaans ondernemerschap omarmt. Onze gezamenlijke aanpak was van cruciaal belang. Alleen op die manier bewaken we dat het merk authentiek blijft, maar tegelijkertijd wel onderscheidend in zijn categorie.
Vlinder
Dankzij de groei van Flutterwave in de afgelopen 12 maanden is het vlinderlogo uitgegroeid tot een symbool van betrouwbaarheid en vertrouwen," aldus Stikkelorum. "Dus creëerden we een modulair identiteit systeem en animatie principes rond LabaLaba - 'vlinder' in het Yoruba, één van de belangrijkste talen in Nigeria en de Afrikaanse Westkust.
Verve daagde Flutterwave uit om verder te denken dan het logo en te investeren in een merksysteem dat vanuit de kern is opgebouwd. Dit systeem maakt het mogelijk zich snel aan de steeds veranderende behoeften van de consument aan te passen. Het was een bewuste keuze om het merk buiten de fintech-categorie te positioneren en binnen de makers economie en haar consumenten. "De fintech industrie wordt gedomineerd door groen en blauw. Kleuren die veel te koud en zakelijk zijn voor een merk dat zich hard maakt voor de Afrikaanse ondernemingsgeest," zegt Stikkelorum. "Daarom kozen we voor een B2C-benadering voor een B2B-merk. Zo sluiten we aan bij de stoutmoedige dromen van ondernemers - ongeacht hun ambities. In het hele merk voel je deze ambitieuze dromen terug."