VIS bevordert kennisdeling Flevum-leden
02-03-2009 (10:17) - Bureaus
VIS Free Format Communicatie geeft een nieuwe impuls aan het innovatie- en communicatievermogen van het netwerk Flevum. Binnen het netwerk is kennisdeling van de leden een van de belangrijkste aanjagers voor succes. Binnenkort gaat VIS met Flevum aan de slag met de thema’s Brainstorming, Personeelsbladen en Sponsoring.
Honderden ideeën
VIS laat in een sessie kennismaken met brainstormen, op de manier zoals dat dagelijks in de professionele reclamewereld gebeurt. Speciaal voor de Flevum-leden is een programma ontwikkeld waarmee de deelnemers afleren genoegen te nemen met één enkele oplossing voor problemen. VIS organiseert een intensieve sessie waarin de groep via eenvoudige technieken in korte tijd tientallen of soms honderden ideeën op alle mogelijke terreinen kan ontwikkelen. De sessie op 5 maart wordt geleid door VIS-creatief Danny Valize.
Personeelsbladen
Het besef groeit dat medewerkers de beste ambassadeurs van merken en organisaties zijn. Veel personeelsbladen zijn desondanks niet bepaald een afspiegeling van die belangrijke taak. Ze missen diepgang, kwaliteit en getuigen van weinig respect voor de werkelijke informatiebehoefte. Ex-bedrijfsjournalist René de Korte geeft in het VIS-haakje van 2 april aan hoe van het personeelsblad een gewaardeerd en effectief communicatie-instrument is te maken.
Sponsoring
Op 23 april deelt branding-specialist Liane Kusters haar kennis over en ervaring met sponsoring. Vooral de doelen- en opbrengstenkant krijgen aandacht. Flevum-leden leren criteria hanteren voor steun aan personen, groepen en evenementen. Naamsbekendheid, imagoverbetering en contact met klanten, partners en de arbeidsmarkt staan daarin centraal.
Maatschappelijke productiviteit
Kennisdeling is belangrijk op alle organisatieniveaus en in vrijwel alle beroepsvelden, niet alleen in communicatie. VIS ziet kennisdeling als een nog te weinig gebruikte bron om de productiviteit van organisaties en van de maatschappij als geheel te verhogen.