Walter van der Mee VEA legend 2016

12-12-2016 (22:00) - Bureaus

Tijdens het jaarlijkse VEA Legend Dinner is op 12 december 2016 Walter van der Mee in aanwezigheid van de leden, bestuur en oud-bestuurders uitgeroepen tot VEA Legend 2016. Na Giep Franzen, Albert Winninghoff, Paul Meijer, Pietro Tramontin, Frank Pels, Hans van Dijk, Béla Stamenkovits, Tejo Hollander, Lucas Mees, Cor den Boer & Diederick Koopal en Bart Kuiper heeft Walter van der Mee een plek als Legend gekregen in de VEA Hall of Fame. 


Walter van der Mee werd na zijn periode bij het FHV van Giep Franzen, Nico Heij en Martin Veltman in 1980 directeur van Prad en in 1982 Algemeen Directeur Prad en de Overadgroep. In 1991 verkocht Walter Prad aan het Publicis van de beroemde Franse reclamegrootheid Maurice Lévy. Van 1995 tot 2003 was hij Regional Director Publicis Europe en van 2003 tot eind 2006 Executive Vice-President Publicis Groupe S.A. (de Franse Holding). In deze laatste functie was hij verantwoordelijk voor Europa (exclusief Frankrijk).?Walter bouwde in die jaren bekendheid op als actieve voorzitter van de VEA in de vaderlandse reclamebranche. Van 1997 tot 2009 was hij voorzitter van de Raad van Commissarissen van de FD Mediagroep en de Amsterdamse stadstv-zender AT5. In de jaren daarna heeft Walter zich ontpopt als een van de belangrijkste adviseurs van de branche, zowel voor bureaus als opdrachtgevers.
Walter van der Mee ontving de onderscheiding uit handen van VEA voorzitter Marc Oosterhout. Bij de benoeming hoort een beeldje met het profiel van de Legend van de hand van kunstenaar Jeroen Henneman.


Esther Overmars prolongeert VEA Next Legend titel

Het VEA bestuur heeft besloten om Esther Overmars te vragen een tweede termijn te vervullen als Next Legend en ook in 2017 als junior lid in het VEA Bestuur te functioneren. De reden voor deze uitzonderlijke beslissing is dat Esther door haar zwangerschap pas laat haar taken heeft kunnen oppakken en het VEA Bestuur toch heel graag haar energie als veelbelovend jong talent wil benutten voor het vormgeven van het beleid in 2017. Met de verkiezing van de Next Legend wil de VEA het belang van de ontwikkeling van jong talent in ons vak onderstrepen. Een Next Legend wordt gekozen aan de hand van drie criteria: 1) werkt bij een bureau in de functie van creatief, strateeg, media, productie of account. 2) Is niet ouder dan 35 jaar en 3) stimuleert vernieuwing in ons vakgebied.


Media

Marketing

Economisch