Webby voor Black Magic Marker

06-05-2009 (09:41) - Bureaus

Het Nederlandse reclamebureau Black Magic Marker heeft een Webby Award gewonnen voor tomtomsecrets.com: een  ‘geheime’ interactieve handleiding die de onontdekte functies van een TomTom onthult. Zo werd net bekend gemaakt. De Webby's worden internationaal gezien als de Oscars van het internet.

TomTom’s Secret Services is door de jury als winnaar uitgeroepen in de categorie Consumer Electronics en moest het opnemen tegen onder andere het populaire Amerikaanse tech-log Wired.com. De prestigieuze prijs wordt uitgereikt door The International Academy of Digital Arts and Sciences, waarin 650 webexperts, zakenmensen, visionairs en creatieve bekendheden zijn vertegenwoordigd, zoals zanger en acteur David Bowie, filmproducent Harvey Weinstein en de oprichter van de Virgin Group, Richard Branson.

Black Magic Marker ontwikkelde de website in opdracht van TomTom International BV om op een spraakmakende manier de rijkheid van het product onder de aandacht te brengen. Sinds de lancering, ruim een jaar geleden, circuleert de website onder TomTom gebruikers en trok zo al meer dan een miljoen bezoekers.

Black Magic Marker neemt op 8 juni de Webby Award in ontvangst tijdens de uitreiking in New York. Eerder ontving het Amsterdamse bureau al een ‘Official Honoree’ Webby voor de website wo2online.nl
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch