Appelsientje plukken in Brazilië populair

14-03-2013 (08:13) - Campagnes

De nieuwe Appelsientje campagne, waarin Nederlandse gezinnen zelf sinaasappels kunnen plukken in een boomgaard in Brazilië, was in de eerste week al goed voor meer dan 150.000 aanmeldingen. 
 
De campagne 'Met dank aan de natuur', die vorig jaar van start ging, krijgt dit voorjaar een vervolg in Brazilië. Nederlandse gezinnen maken van 4 maart tot 16 april kans om straks hun eigen sinaasappels te plukken in een Braziliaanse boomgaard van Appelsientje. 
 
Voor de activatie, die gezinnen de oorsprong van Appelsientje van dichtbij laat ervaren, worden een televisiecommercial, print uitingen, promoties op de winkelvloer en ruim 6 miljoen pakken Appelsientje met speciale actiecodes ingezet. 
 
De behendigheidsgame, waarmee men zich kan kwalificeren, kan onder andere gespeeld worden op smartphone en tablet. In de eerste dagen kwamen er via het online platform en via coupons ruim 20.000 aanmeldingen per dag binnen. De campagne loopt 6 weken.
 
Creatie: ACHTUNG!
TVC: Nils Gerbens & 100%Halal, FC Walvisch 
Design: Christian Borstlap & ACHTUNG! 
Technische Realisatie: Superhero Cheesecake
Sound Design: Big Orange.
Verantwoordelijk bij klant: Maurice Willemsen, Anne Tegelaar