Bohemia achter Poolse bla-bla
07-12-2012 (08:26) - Campagnes
Bohemia Amterdam ontwikkelt voor DobryTel een Poolse campagne gericht op Pools-Nederlandse en Pools-Britse werknemers. DobryTel is de enige aanbieder met de lokale mobiele telefoontarieven tussen het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Polen.
DobryTel biedt door twee telefoonnummers op één SIM kaart te combineren, een Poolse nummer en een Nederlandse en/of Brits nummer, altijd lokaal tarief tussen deze twee (of drie) landen. Dit maakt het mogelijke te chit-chatten en doelloos te babbelen zonder een fortuin te betalen.
De campagne richt zich op de Poolse gemeenschap, is vriendelijk en ongecompliceerd. Alles draait om Tomek, het boegbeeld van DobryTel. Hij belt om de haverklap zijn vriendin in Polen meestal zonder reden. Hij wil alleen haar stem even te horen. De inhoud van hun gesprekken gaan niet verder dan wat 'bla-bla'.
De campagne wordt uitgerold in het VK en Nederland en zal alleen te zien zijn voor Britse en Nederlandse IP adressen die een Poolse site bezoeken.
Verantwoordelijk bij Bohemia Amsterdam
Marco de Boer (creative director)
Jakub Zańczak (copy)
Ramiro Amorena (design)
Silvia Celiberti (design)
Stratos Tzanavaris (interactive design)
Kyra Roest (client service director)
Bob van Leeuwen (account)
FilmGasten (regie & productie)
Verantwoordelijk bij DobryTel
Frank Rikken
Jan-Peter de Quartel
Philip Macridis
