Campagne Emirates in 14 talen

20-02-2013 (08:13) - Campagnes

Luchtvaartmaatschappij Emirates lanceert een nieuwe campagne die de humoristische kant van taal laat zien. Voor de ‘Share a Smile’ heeft de luchtvaartmaatschappij 29 video’s in 14 talen gemaakt waarbij het cabinepersoneel eigenzinnige en ongewone uitdrukkingen en begroetingen van over de hele wereld laat zien.
 
De campagne is ontwikkeld om ‘Globalistas’ wereldwijd te verbinden door het bekijken van de video’s en ze te delen met vrienden en familie. ‘Share a Smile’ is het nieuwste onderdeel van de wereldwijde Emirates campagne ‘Hello Tomorrow’ die in april 2012 gelanceerd is, met als doel om mensen over de hele wereld te inspireren om elkaars culturen te ontdekken en te verbinden. 
 
De internationale bemanning van Emirates legt in grappige filmpjes van 15 seconden de betekenis uit van een aantal lokale gezegden zoals ‘Maak van een vlieg geen olifant’ (Russisch), ‘Je bent zo mooi dat het een knal geeft’ (Kantonees) en ‘Jij bent de snorharen van de kat’ (Engels).  Er is ook een compilatie gemaakt van de leukste achter de schermen video’s.
 

De 29 video’s in de campagne zijn gefilmd in 14 talen: Arabisch, Kantonees, Engels, Frans, Duits, Grieks, Italiaans, Japans, Koreaans, Mandarijn, Portugees, Russisch, Spaans en Turks.