Campagne Weight Watchers succesvol
15-08-2013 (08:07) - Campagnes
De meest recente campagne van Weight Watchers Nederland draagt de naam ‘Versla de Verleiding’. Tijdens de game kom je er spelenderwijs achter dat bewust en gezond eten en sporten belangrijk is, maar dat je ook wel eens mag zondigen. De campagne is opgezet in samenwerking met social media bureau Your Social.
Het figuurtje Becky speelt de hoofdrol in ‘Versla de Verleiding’. Becky eet alles wat op haar pad komt. Aan de speler de taak om te zorgen dat Becky zo gezond mogelijk eet. Vang gezonde voedingsmiddelen om punten te scoren en zorg dat je zo lang mogelijk in leven blijft door niet te veel ongezond te eten. Door te sporten maak je het eten van ongezonde voeding weer goed. De game is beschikbaar op desktop (via een Facebook-app), alsook op mobiel, te downloaden voor zowel iOS als Androidgebruikers. Tijdens de campagneperiode is de app ruim 3000 keer geïnstalleerd.
Ter ondersteuning van de game zijn Facebook-advertenties ingezet, zowel op desktop als op mobiel.
• De Facebook-advertenties werden 28 miljoen keer gezien;
• De app werd maar liefst 10.404 keer gespeeld door 8.577 unieke bezoekers;
• Zo’n 200 gebruikers speelden de game tussen de 9 en 50 keer;
• De game en Facebook-advertenties hebben voor 3.400 nieuwe fans gezorgd;
• En dan het meest opvallende feit: de game en advertenties hebben uiteindelijk zoveel nieuwe leden opgeleverd dat de mediakosten zo goed als direct terugverdiend zijn.