Effenaf met Fred & Ed

25-04-2012 (08:30) - Campagnes

Fred & Ed-producten van Foodsense hebben een herpositionering ondergaan en een nieuwe visuele uitstraling gekregen, beide ontwikkelt door Effenaf. Thierry Janssen en Peter Timmermans van strategisch design bureau Effenaf mochten na acht jaar het merk weer eens goed onder de loep te nemen. Er was geen directe noodzaak om alles om te gooien, behalve dat je een gezond merk ook gezond wilt houden. 
 
Waar acht jaar terug de merkuitstraling en karakters op de verpakking nog heel onderscheidend waren, is het merk wel ingehaald door de tijd en worden ze aan alle kanten bestookt door inwisselbare producten van private-labels en diverse A-merken. De zichtbaarheid in het schap was ook niet meer optimaal.
 
Ondanks de vele pogingen van diverse fabrikanten zijn er toch maar weinig echt goede kindermerken te vinden die slimme handige producten voor kinderen en ouders maken. Producten die op de eerste plaats leuk, maar ook lekker & handig zijn. Fred & Ed maken de producten voortaan zelf! Ze zijn namelijk niet langer alleen de naam & karakters op de verpakking, maar nu ook ‘de makers van’, ‘de ontwikkelaars van’ en zelfs ‘de tellers van’ de producten in alle communicatie en verpakkingen. 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.