Eigen Fabrikaat zet Alberta op de kaart

08-01-2013 (09:29) - Campagnes

Wintersport in de Canadese provincie Alberta is dankzij de directe KLM lijnverbinding op Calgary verrassend dichtbij. Eigen Fabrikaat ontwikkelde een Facebook-campagne om de regio als wintersportbestemming op de kaart te zetten bij het Nederlandse publiek. 
 
Via een like & win app werd de doelgroep uitgenodigd om zijn/haar digitale like in de Canadese Rockies te plaatsen. Maar deze app ging verder dan een ‘standaard’ Like & Win actie. Want de duizenden likes die gedurende de campagne werden geplaatst zijn eind december als echte wollen like-handschoen inclusief naamkaartje naar Canada gebracht. Waar ze werden uitgedeeld aan de locals in de belangrijkste wintersportgebieden. 
 
De reis van de ‘Real Likes’ werd met foto- en videocontent op Facebook gedeeld en hield duizenden fans geboeid. Door slim gebruik te maken van de verbindende kracht van social media brachten we zo Nederland en Canada iets dichter bij elkaar. Dit resulteerde in 156.000 unieke websitebezoekers en ruim 23.000 nieuwe Facebook fans.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.