FNV werkt met Social Media Maatjes

12-04-2013 (08:09) - Campagnes

FNV Vrouw start project Social Media Maatjes. Vandaag starten 12 social media masters en 40 social media maatjes hun gezamenlijke digitale reis. De masters zijn actief en vrij fanatiek op de verschillende social media platforms als Facebook, Twitter, LinkedIn en Skype. 
 
Tijdens deze digitale reis nemen zij hun maatjes, die nog vrij onbekend zijn met Social media, mee om voorzichtig kennis te maken en hun eerste stappen te zetten in Social media land. Dit gebeurt uiteraard via Social media en ook tijdens drie live ontmoetingsbijeenkomsten begeleid door Laura Arends - Social media specialist.
 
Uniek aan deze Social media kennisoverdracht is dat iedere vrouw intensief begeleid wordt door haar master en óók dat dit gedurende een langere periode gebeurt. Het zijn voornamelijk jongere vrouwen die oudere vrouwen wegwijs gaan maken op de verschillende Social Media.
 

In dit maatjesproject worden groepjes van 4 – 5 vrouwen van verschillende leeftijden en culturele achtergrond gevormd die met behulp van social media en live-ontmoetingen een structureel contact opbouwen dat aansluit bij deze tijd. De basis daarvoor wordt gelegd tijdens 3 inspirerende ontmoetingsbijeenkomsten waar kennis en ervaringen tussen de generaties en culturele invalshoeken worden gedeeld, waarbij het leren benutten van sociale media als middel wordt ingezet. Hierdoor ontstaan maatjesgroepen die elkaar steunen en ervaringen uitwisselen over hun werk en hun leven.