Geen Blue Monday voor Specsavers
22-01-2013 (08:22) - Campagnes
Treinreizigers op Rotterdam Centraal werden gisterochtend verrast door een enorme roze bril. Specsavers maakte met de actie een knipoog naar Blue Monday – de meest deprimerende dag van het jaar – en vrolijkte reizigers op door ze door een roze bril te laten kijken.
Uit onderzoek van Specsavers onder 550 Nederlanders blijkt dat deze deprimerende dag ook valt in de minst gewaardeerde maand van het jaar. Januari wordt door 1 op de 5 Nederlanders gezien als meest deprimerend. Ruim 80 procent van de Nederlanders heeft wel eens last van een dipje. Daarnaast geeft ruim 40 procent aan dat de huidige economische situatie invloed heeft op hun gemoedstoestand. Belangrijkste redenen zijn dat alles duurder wordt en de onzekerheid die het met zich meebrengt.
40 procent van de Nederlanders zegt in de winter eerder een dipje te krijgen. Van de meest deprimerende wintermaanden spant januari de kroon. Belangrijkste redenen zijn dat de feestdagen net voorbij zijn, het geld op is en het buiten donker en koud is.