GREY maakt SEAT Leon-spot
31-01-2013 (08:20) - Campagnes
Onlangs heeft SEAT in Nederland het sein op groen gezet voor de communicatiecampagne voor de compleet nieuwe Leon. De campagne werd afgetrapt met de commercial die als centraal thema ‘Je nieuwe speelgoed is er. De nieuwe SEAT Leon. Technology to enjoy’, heeft.
De verhaallijn van de commercial draait om een kleine jongen die de nieuwe Leon voor het eerst ziet wanneer zijn vader hem verrast door de auto op de oprit te parkeren. Gezien door de ogen van de jongen ervaart de kijker het pakkende design, de technologie en het rijplezier wanneer het jochie de auto als ‘speeltje’ verkiest boven zijn normale speelgoed, dat hij uiteindelijk uit het raam gooit. De achterliggende gedachte van de commercial is de verbondenheid tussen technologie en mensen, gezinnen en auto’s.
De tv-commercial voor de nieuwe Leon is geschoten in Barcelona en werd ontwikkeld door het bureau GREY, onder leiding van Chief Creative Director Alejandro Arriagada en Managing Director Bastian Kuehl. Het creatieve bureau Energize was verantwoordelijk voor de doorvertaling van de spot naar de Nederlandse markt.