ING lanceert wooncampagne
18-01-2013 (08:24) - Campagnes
Na de introductie van de campagne ‘Oranje is ING’ in november vorig jaar gaat ING in 2013 concreter laten zien wat de oranje mentaliteit van ING inhoudt en wat ING voor Nederlandse inwoners, bedrijven en instellingen kan betekenen.
In de eerste vervolgcampagne ‘Oranje is je thuis voelen’ gaat het om zorgeloos wonen. Hiermee speelt de ING in op de sterk veranderende woningmarkt en klanten die zich in deze tijd zorgen maken over hun huis en de betaalbaarheid van hun hypotheek. De nieuwe tv-commercial bestaat uit verschillende portretten van Nederlanders die hun huis omarmen, koesteren of ondersteunen. De campagne zal de komende tijd te volgen zijn via TV, radio en online.
De nieuwe tv-commercial bestaat uit verschillende portretten van Nederlanders met hun huis. Door perspectief wordt de suggestie gewekt dat deze mensen hun huis omarmen, koesteren of ondersteunen. Een herkenbaar element in alle vervolgcampagnes wordt Nederlandse muziek, ingezongen door opkomend zangtalent Nielson
Naast muziek vormen ook bekende Nederlanders een rode draad binnen de campagnes van ING. Dit keer Ellen ten Damme die op een oer-Nederlandse woonboot woont.
Campagne: Oranje is je thuis voelen
Strategie en creatie: JWT Amsterdam
Klant: Johan van der Zanden, Louise Meijer, Ivo van Doren
Regisseur: Werner Damen
Screen Producer: Sasja van Nie
Muziek: Nielson