KINGSDAY bedenkt social boeket
03-05-2013 (08:22) - Campagnes
In de aanloop naar Moederdag zet Bloemenbureau Holland met Bijna-Moederdag alle vrouwen die bijna moeder worden centraal. Dit jaar gebeurt dat met een sociaal experiment. Iedereen rondom de bijna-moeder – de bijna-vader, de bijna-opa en –oma, de bijna-suikertantes en bijna-neefjes – kunnen met z’n allen via Facebook samen één superboeket geven. Een sociaal Bijna-Moederdagboeket.
Met een speciale app op Facebook en via Mooiwatbloemendoen.nl kan iemand wiens vrouw, vriendin of dochter in verwachting is, starten met het maken van een boeket. Vervolgens worden alle familieleden, vrienden en bekenden opgeroepen ook een bloem toe te voegen. Ze kunnen kiezen uit blauwe of roze bloemen, al naar gelang ze denken dat het een jongen of een meisje wordt.
Zodra er veertig mensen een bloem hebben gekozen, maakt de bijna-moeder in kwestie kans op een echt boeket en kan ze online alle berichten zien die iedereen voor haar heeft achtergelaten.
Klant: Bloemenbureau Holland
Bureau: KINGSDAY
Media: Universal Media
PR: The Gardeners