PR STUNT lanceert nieuwe MIXX Oxxio
19-02-2013 (08:18) - Campagnes
Deze maand brengt Oxxio de vernieuwde MIXX uit. De energieleverancier vroeg PR STUNT de lancering van het online platform wereldkundig te maken middels onconventionele communicatie.
Met MIXX geeft energieleverancier Oxxio nieuwsgierige consumenten een kijkje achter de schermen van een energiebedrijf. Nieuwsgierigheid staat centraal, zowel in de lanceringscampagne als in het karakter van het online magazine met eigen redactie. Tijdens de kick-off van het inspirerende magazine stond de perceptie van Nederlanders over hun algemene kennis op verrassende wijze centraal.
consumentenonderzoek. Hier uit blijkt dat Nederlanders regelmatig het antwoord niet weten op een kennisvragen (85%). Hoewel Nederlanders overtuigd zijn van hun goede algemene kennis, valt dit in de praktijk vaak tegen, zo blijkt uit het onderzoek. Voor de lancering is gekozen voor een onconventionele aanpak, middels een guerrillastunt. Aanvullend is een PR- en Boomerangcampagne uitgerold om consumenten te prikkelen met de inhoud van het magazine.