Second screen app Volkswagen en RTL zeer succesvol
07-01-2013 (08:22) - Campagnes
Volkswagen en RTL introduceerden afgelopen maand het Sleutelspel, een second screen app waarmee de kijkers van de nieuwe dramaserie Divorce tijdens uitzendingen mee kunnen spelen. Het spel werd tijdens de eerste drie uitzendingen door meer dan 20.000 kijkers intensief gespeeld.
Volkswagen is sponsor van Divorce, de nieuwe Nederlandse dramaserie over scheiden. Om de betrokkenheid van de kijkers te vergroten, lanceerde Volkswagen samen met RTL het Sleutelspel. Voor elke aflevering zijn speciale sleutelscènes geschreven. Oplettende kijkers kunnen via de Divorce app op hun mobiele telefoon of tablet, de sleutels sparen om zo in aanmerking te komen voor een Volkswagen Beetle.
Het is uniek dat een second screen applicatie op deze manier wordt ingezet. Volkswagen probeert als sponsor om, naast product placement tijdens de uitzendingen, een extra confrontatie met het merk en de producten te creëren. Een groot deel van de kijkers geeft aan deze vorm van betrokkenheid te waarderen: het spel werd tijdens de eerste drie uitzendingen al door 20.000 kijkers actief meegespeeld.
Concept & Creatie: ACHTUNG!
Technische realisatie: B-Lex
Sound design: Big Orange
Opdrachtgever: Menno van de Gronden, Jasper van der Bijl, Marjolein Jongenelen (Volkswagen)
