Snickers stelt vragen
02-05-2013 (08:23) - Campagnes
Gisteren is een grootschalige multimediale en interactieve campagne van Snickers van start gegaan. Snickers stilt stevige trek en vanuit deze communicatie is de grote vraag die Snickers aan heel Nederland stelt ‘Wie ben jij als jij trek hebt?’.
Middels een multimediale aanpak nodigt Snickers de consument uit zichzelf te veranderen in zijn of haar hongerige variant. Consumenten worden op 25 interactieve abri’s op high-traffic locaties op NS- en metrostations hiertoe uitgedaagd. De doelstelling is om veel mensen op een innovatieve manier te bereiken.
De 25 abri’s beschikken over een speciale applicatie gebaseerd op Kinect technologie, waarmee de consument een foto kan maken. De foto wordt in vijf varianten (als oermens, nerd of diva) op de abri zichtbaar, waarna er een keuze gemaakt kan worden welke van deze vijf varianten groot met een QR-code in beeld verschijnt. Door de QR-code te scannen kan de consument het resultaat delen via social media. De techniek achter deze campagne is voor het eerst op buitenreclame in Nederland te zien en is een gezamenlijke actie van Snickers, CBS Outdoor, Central Station NL, Mediacom en Kinetic. De applicatie is ook te gebruiken via de website van Snickers en via de app ‘ik heb trek’ op de smartphone.