Sociale vraagstukken centraal in IKEA-campagne
14-10-2013 (09:33) - Campagnes
IKEA Nederland lanceert een nieuwe campagne waarin het creëren van nieuwe mogelijkheden op basis van hedendaagse uitdagingen centraal staat.
Het woonwarenhuis biedt oplossingen die van pas komen bij het omgaan met maatschappelijke veranderingen zoals de huizenmarkt, de oplopende werkloosheid en de stijgende kosten voor kinderopvang. De nieuwe campagne gaat vandaag van start op tv, via social media en in magazines.
De eerste commercial van de nieuwe campagne speelt in op de stijgende kosten voor kinderopvang en laat een vader zien die op zijn ‘papadag’ niet alleen voor zijn eigen kinderen zorgt, maar ook de kinderen van de buren opvangt.
Voor dit soort uitdagingen laat IKEA in de campagne slimme woonoplossingen zien. Het thema van de campagne – ‘De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt’ – is bedoeld om Nederlanders te inspireren om in deze tijd zoveel mogelijk te halen uit beperkte middelen.