SP!TS laat de dag komen

05-09-2013 (00:00) - Campagnes

SP!TS is met een nieuwe campagne van start gegaan. New kid KOKORO Amsterdam bedacht de campagne met de catchy song van Lucky Fonz III: ‘Laat de dag maar komen’. Nu te zien en te horen: TV, online, print en radio. Het in januari 2013 gestarte reclamebureau KOKORO Amsterdam werd na een pitch in april leading agency van SP!TS, één van de twee gratis kranten van uitgeverij TMG.


Onderdeel van de campagne is een vrolijke animatiefilm met een pech- én geluksvogel in de hoofdrol. Wouter Vanhaeren, creative director van KOKORO Amsterdam: ‘We wilden positiviteit uitstralen, een vrolijke vibe oproepen. Met illustratie en animatie brengen we het lied tot leven. En we hebben iets gecreëerd dat opvalt en door de gehele lijn consistent is.’


Sigrid Pronk, marketing manager bij SP!TS: ‘KOKORO Amsterdam heeft de mentaliteit in een duidelijk merkverhaal en een ludieke campagne gegoten. We zijn heel blij met het resultaat van onze samenwerking.’


Verantwoordelijk bij SP!TS:
Uitgever: Cees Polman
Brand Manager: Sigrid Pronk
Verantwoordelijk bij bureau:
Concept: KOKORO Amsterdam
Strategie: Rik Heijmen
Art: Wouter Vanhaeren
Copy: Merlijn van Vliet
Design: Kevin Gozems
Productie:
Producer: Valery Story
Animatie & Illustratie: John Beckers
Muziek: Lucky Fonz III (& band)
Muziek strategie: MassiveMusic
Audio: Big Orange