Steam ontwikkelt game, event en wervingscampagne voor LVNL
02-05-2013 (08:25) - Campagnes
Steam ontwikkelde samen met Strafwerk (ontwikkeling game), Luna Projects (video) en Action This Day (actiesite) een eigen game, event en bijbehorende wervingscampagne voor Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL).
Gezien de jonge doelgroep en haar mediagebruik is ervoor gekozen een volledig eigen game te ontwikkelen die in de app stores van Apple (iOS ) en Google (Android) gratis gedownload kan worden. De layout is gebaseerd op de start- en landingsbanen van Schiphol.
De game (Take Control of the Tower) is het onderdeel van de campagne waar het bereik mee opgebouwd wordt en dankzij een Facebook-login contactgegevens verzameld worden. De game leidt spelers ook naar een uniek event: het Nationale Kampioenschap Take Control of the Tower (vond plaats op 27 april 2013).
Alleen de 30 beste spelers die voldoen aan de LVNL-toelatingseisen mogen meedoen. Uiteraard vindt het kampioenschap plaats op een unieke locatie: bij LVNL op Schiphol-Oost. Het event wordt via media als posters, een actiesite en online bannering binnen de doelgroep aangekondigd. Resultaat:
- Eerste positie in de categorie ‘Simulatie’ in App Store
- bijna 110.000 downloads
- meer dan 10.000 geregistreerde Facebook-spelers
- Voor het NK hebben zich zo’n 100 spelers aangemeld.
- Zowel de primaire wervingsbehoefte is ingevuld als de merkbekendheid en voorkeur bij de doelgroep.